facebook_page_plugin
             

instagram
SU

    

YouTube

 

   

FACEBOOK

 

    

instagram

 

sukcesy11


Filmy o szkole

Liceum
LOLOPjezyki obce m
Szkoła Podstawowa
SPTaniec

Inne filmy >>


  wym3


Rekolekcje u Sióstr Prezentek

Zatrzymaj sie


Kalendarium

Poprzedni miesiąc Marzec 2024 Następny miesiąc
P W Ś C Pt S N
week 9 1 2 3
week 10 4 5 6 7 8 9 10
week 11 11 12 13 14 15 16 17
week 12 18 19 20 21 22 23 24
week 13 25 26 27 28 29 30 31
Brak wydarzeń

Koła zainteresowań

Chór szkolny

skanuj0017

Nauczyciele szkoły Sióstr Prezentek, Uczniowie i ich Rodzice świadomie wstępują do społeczności szkolnej i decydują się na jej współtworzenie.

Rola nauczycieli w budowaniu środowiska wychowaczego
  • nauczyciele szkoły chrzescijańskiej wizję człowieka czynią swoją dewizą życiową i podejmują się wychowania w tym duchu - jako ludzie głęboko wierzący powinni być wzorem dla swoich uczniów i swoją postawą ukazywać świat wartości ewangelicznych, w który pragną wprowadzić wychowanków,

  • nauczyciele wychowują nie tylko słowem, ale przede wszystkim swoją osobowością oraz sposobem reagowania i interpretowania sytuacji i postaw ludzkich w duchu nauczania Kościoła,

  • każdy nauczyciel będąc świadomym złożoności zadań wychowawczych w modlitwie za siebie i wychowanków wyprasza światło Ducha Świętego dla dzieła wychowania mając świadomość, że jedynym wychowawcą jest Jezus Chrystus - myśl tę wyraziła już w XVII wieku Matka Założycielka Sługa Boża Zofia Czeska zwracając się do Sióstr - pierwszych wychowawczyń swojej szkoły - "Siostry mają być Chrystusowymi Pomocnicami w wychowaniu Panienek",

  • każdy nauczyciel, wychowawca i inni pracownicy szkoły są odpowiedzialni za dzieło wychowania i dlatego mają obowiązek ukazywać młodzieży drogi rozwoju wewnętrznego, świat wartości, uczyć wyboru dobra, stawiać wymagania i korygować postawy,

  • obowiązkiem każdego Nauczyciela jest stawianie wymagań uczniom, by uczyć ich systematyczności i odpowiedzialności za swoje wychowanie - będą to czynić w atmosferze życzliwości
    i zaufania,

  • wszyscy nauczyciele winni być również dobrymi profesjonalistami w zakresie nauczanego przedmiotu oraz posiadać umiejętności pedagogiczne, by przekazywać uczniom rzetelną wiedzę w sposób jasny i zrozumiały.

Rodzice - współtwórcy środowiska wychowawczego

                   Zadanie wychowawcze szkoły jest nierozerwalnie złączone
z wychowawczą rolą rodziny. Funkcja wychowawcza szkoły zasadniczo wspiera wychowanie rodzinne. Rodzice wybierając szkołę katolicką akceptują profil wychowawczy szkoły, a jej zadania wychowawcze wspierają swoim autorytetem i wymaganiami. Jednomyślność w interpretacji wymagań szkoły jest konieczna dla stworzenia środowiska wychowawczego spójnego wewnętrznie.

Uczeń dokonuje wyboru szkoły ze swoimi rodzicami

                Do szkoły mogą być przyjęci uczniowie, którzy zapoznali się z programem wychowawczym i decydują się na przyjęcie jego założeń. Uczeń powinien podjąć osobisty wysiłek formowania swojej osobowości współpracując z nauczycielami i otwierając się na wychowawcze działania. Uczeń powinien zrozumieć i zaakceptować wszystkie elementy procesu wychowawczego, gdyż jego podmiotowość i dobro są podstawową troską Nauczycieli
i Rodziców.

                 logooSiostry Prezentki logo Krakow Szkoły Sióstr Prezentek
w Krakowie
                                         preview