Categories: Aktualności SP

by administrator 2

Share

Categories: Aktualności SP

. administrator 2

Udostępnij

W ramach projektu pedagogicznego realizowanego w klasie 7 SP uczniowie zostali zaproszeni do twórczej refleksji nad własnym życiem, emocjami i zainteresowaniami, czerpiąc inspirację z nurtu ekspresjonizmu.
Projekt rozpoczął się 13 marca 2025 r. od wprowadzenia w świat ekspresjonizmu – omówiono jego główne cechy, takie jak intensywne, nasycone barwy, zdeformowane formy oraz silne nacechowanie emocjonalne, które miało bezpośrednio oddziaływać na odbiorcę. Uczniowie poznali również wybitnych przedstawicieli tego kierunku, m.in. Vincenta van Gogha, Edvarda Muncha, Jamesa Ensora i Paula Gauguina.
Punktem wyjścia do pracy twórczej był obraz „Krzyk” Muncha – dzieło wyrażające silne emocje, takie jak strach i lęk. Stało się ono inspiracją do refleksji nad tym, jak uczniowie postrzegają siebie i swoje otoczenie, jakie emocje dominują w ich codziennym życiu oraz w jaki sposób mogą je wyrażać poprzez barwy i formy. Najczęściej wybierane przez nich kolory to intensywna czerwień, symbolizująca pasję, niepokój czy złość, oraz błękity i zielenie, wyrażające spokój lub smutek. Zniekształcone sylwetki, dynamiczne kompozycje i zdeformowane przestrzenie miały na celu uwypuklenie wewnętrznych przeżyć uczniów.
Efektem projektu jest wystawa „Kolory emocji – Ja i mój świat”, która stanowi przestrzeń do wspólnej refleksji nad emocjami młodych ludzi oraz sposobami ich wyrażania poprzez sztukę. Prace uczniów pozwalają nie tylko na indywidualne przedstawienie własnych przeżyć, ale także na odczytanie emocji innych.
Zapraszamy do odkrywania barw emocji i spojrzenia na świat oczami naszych młodych twórców!
Wystawę można obejrzeć obok sali nr 25.

Solecka Anna
Sokół-Siwa Agnieszka